Novice

Poslovna odličnost v logistiki v podjetju SIGR

2.3.2024

Logistika leta 2023, Nataša Pogačnik, nam je zaupala, kako v podjetju SIGR v praksi skrbijo za poslovno odličnost v logistiki.

Poslovno odličnost v logistiki prek sedmin kriterijev ocenjujemo tudi pri izboru za priznanje logist leta. Ker je praksa običajno bolj zanimiva, kot teorija, smo Natašo prosili za kratek vpogled, kako zares to izgleda v njihovem podjetju. 

SLZ: Nataša, kaj za vas osebno pomeni organizacijska odličnost logistike? 

Da stvari potekajo brezhibno, brez šumov, da so informacije pravilne, na klik, ali digitalno dosegljive takoj. Da so interni procesi zoptimizirani (lean), da se stvari ne podvajajo, da je ročne intervencije malo oz. skoraj nič.


SLZ: Kako v podjetju SIGR skrbite za tehnološko odličnost logistike? 

Za tehnološko odličnost imamo zadnja leta zunanje partnerje, ki nam z svojim naprednim znanjem omogočajo, da ostajamo razvojno aktivni in investiramo v prave tehnološke rešitve.


SLZ: Katere dosežke na področju informacijske odličnosti logistike bi izpostavili v vašem podjetju? 

Digitalno pokrit krog naročanja – od sprejema naročila, planiranja, do povezave s telematiko (tablico v vozilu), in potem krog nazaj – slikanje dokumentov, izdajanje fakture. Celoten krog je sklenjen, brezpapirno. E-CMR je sigurno en izmed uspešnih mejnikov, ki smo ga izpeljali kot prvi v regiji.


SLZ: Katere ključne kazalnike ekonomske uspešnosti spremljate in zakaj ravno te?

  • Prihodke – ker nam povedo ali naš posel uspešno širimo,
  • stroške – da jih imamo pod nadzorom,
  • ROI – ali se nam investicije vračajo, kot smo načrtovali,
  • profitabilnost tur in poslov - ali so nominirane ture in posli profitabilni.

 

SLZ: Kako skrbite za razvoj podjetja in zaposlenih? 

Skupina vsako leto kar nekaj lastnih sredstev nameni za razvoj, ki je ključen za ohranjanje konkurenčnosti. Tu ne gre samo za ongoing proces digitalizacije celotnih procesov, ampak gre tudi za vpeljavo inovacij ter vozil na alternativna goriva. Veliki kupci od nas zahtevajo novitete, nove pristope, ki nam in njim omogočajo, da ostajajo konkurenčni, navkljub hudi rasti stroškov. Za zaposlene imamo interna in zunanja izobraževanja, kjer jih učimo o specifičnih znanjih – npr. pravne in računovodske spremembe, ali pa "mehke" veščine vodenja. Brez vlaganja v rast naših zaposlenih, je podjetje le logo. Srce vsake organizacije so zaposleni, saj le ti vsak dan naredijo razliko in največjo dodano vrednost. Tudi vaš Logistični kongres je odlična priložnost, da zaposleni in mi, pridobimo nove informacije o novitetah, razvoju, trendih in seveda nadgradimo našo mrežo strokovnjakov.


SLZ: Zakaj se v logistiki izpostavlja pomen varnosti in okoljske odgovornosti? 

Kot lastniki velikega voznega parka se zavedamo, da proizvajamo veliko ogljičnega odtisa, zato je nujno stremeti k alternativnim gorivom, okolju bolj prijaznim transportnim rešitvam. Le-te zaradi omejitev infrastrukture, kot tudi stroškov, ne bodo prišle čez noč. Odločilni koraki na s strani EU še morajo priti. Mi smo eni prvih orali ledino na plinskih vozilih in smo iz prve roke izkusili, kaj pomenijo omejitve infrastrukture, višji stroški ter zelena zavest. Na koncu, smo z vsemi izzivi ostali sami. Okoljska odgovornost mora biti skupna zavest celotne industrije, vzpodbude držav bodo morale biti pa znatno višje, saj nas naša dodana vrednost tu krepko omejuje.


SLZ: Kako merite produktivnost v podjetju SIGR? 

V prvi vrsti je pomembno, da imamo izbrane prave kazalnike. Imamo vzpostavljen sistem key performance indikatorjev (KPI), ki nam na tedenski in mesečni ravni kažejo našo produktivnost po različnih oddelkih. Na tehnični strani merimo porabo goriva po vozilih, število prepeljanih km, št. praznih km, zasedenost vozila, št. pretovorjenih tovorkov, št. .. Vse te podatke obdelamo in dogovorimo akcijske načrte, kjer je to potrebno. Številke same po sebi so brezpredmetne, v kolikor jih ne spremenimo v akcije in izboljšave.

 

SLZ: Zakaj bi priporočila podjetjem, da "preverijo" svojo odličnost in se prijavijo na razpis za logista leta?

Ker smo vedno lahko še boljši. Ko preverimo svoje stanje, vemo kje stvari delamo dobro, ter tudi kje je benchmark potrebno postaviti višje. Z zavedanjem realnega stanja smo jutri lahko še boljši. In to je po mojem mnenju naš glavni cilj. Vsak dan biti boljši, za nas, za naše zaposlene, za naše kupce in skupno za našo prihodnost. Priznanje logist leta je veliko priznanje logistične srenje. Ne samo, da ti da osebno prepoznavnost, je tudi ogromno prepoznanje za podjetje in delo, ki ga opravlja celoten kolektiv.


Razpsi za priznanje logist leta 2023 je odprt le še do 4. marca. Prejemnika priznanja logist leta 2023 bomo razglasili na 11. logističnem kongresu Oskrbovalne verige v znanosti in praksi 2024, ki bo potekal od 27. do 29. marca v Portorožu.