Novice

Napovedujemo pestro jesensko dogajanje

1.8.2023

Napovedi o gospodarskem ohlajanju se uresničujejo. Kako resno je stanje in kaj nas čaka v jeseni?

Smo sredi poletja in zajadrali smo v vroč avgust. A slišimo že o ohlajanju. Gospodarstva, da se bomo razumeli. Narava, upamo, nam bo še prizanesla še nekaj toplih dni.

Kakšna je splošen gospodarski utrip ter kondicija slovenskih podjetij?

Svet Evropske centralne banke še naprej vodi politiko brzdanja inflacije in je pretekli teden že devetič zapored zvišal obrestne mere za območje evra. Banka Slovenije je sredi junija zvišala napoved gospodarske rasti za Slovenijo v letošnjem letu z 0,8 na dva odstotka. Hkrati pa zvišala tudi napoved medletne inflacije, in sicer s 6,8 na 7,5 odstotka. To nas uvršča v evrskem območju nad povprečje.

Zaradi inflacije in razmer na trgu dela (v juniju je bilo število registrirano brezposelnih najnižje doslej), rastejo plače. Na splošno kupujemo manj, a po višji ceni. Višje vhodne cene energentov se prek proizvodov in storitev počasi prenašajo na kupce. Veča se potrošnja nakupa storitev, in manjša nakup proizvodov. Kar se že občuti v upadu naročil v industrijski proizvodnji. Ali pa so zaradi negotovosti v prihodnjih mesecih tudi na strani naročnikov le-ta tik pred zdajci.

O konkurenčni, transparentni in predvidljivi davčni strategiji Slovenije še ni sledu. Tema za naslednjo pomlad, poletje, …

Se pa po Covid krizi popravljajo dobaviteljski tokovi, zato podjetja zmanjšujejo zaloge. Zaradi nižjih cen kontejnerskih prevozov, Kitajska postaja ponovno velik ter konkurenčen tekmec na evropskem trgu. »Obvladujejo« baterije, imajo surovine, zato si lahko privoščijo nižje cene. Velik izziv predvsem za evropsko avtomobilsko industrijo.

Umetna inteligenca. Na vsakem koraku; v strokovnih revijah, dnevnih časopisih, na spletu, družbenih omrežjih, strokovnih konferencah, ... Hkrati pa okoli nje še toliko odprtih vprašanj in sivih con. Preplavlja nas val navdušenja in hkrati strahu. Tema, ki je vredna posebne pozornosti – tudi v logistiki in oskrbovalnih verigah.

Izziv za trajnostno in zeleno logistiko ostaja cestni blagovni promet. Obseg cestnih prevozov slovenskih prevoznikov, se je v 1. četrtletju 2023, po zmanjševanju v predhodnih treh četrtletjih, rahlo povečal – predvsem zaradi več prevozov v tujini. Obseg železniškega prometa pa se nadalje zmanjšuje.

Kaj nas torej čaka jeseni?

"Gospodarstvo se prilagodi", pravijo analitiki. Ostajamo torej optimisti.

Vsekakor pa ne prepuščamo naključju ničesar, kar je povezano z vašim poslovnim in osebnim razvojem. Zato smo v Slovenskem logističnem združenju tudi sredi poletja z mislimi že pri jesenskih dogodkih in izobraževanjih, ki jih pripravljamo za naše člane in širšo strokovno javnost. 
Obiščite Koledar dogodkov in si shranite datume.

Če še niste naši zvesti člani, se včlanite zdaj ali pa se naročite na SLZ novice. Tako boste o vseh dogodkih obveščeni prvi!


Še nekaj linkov do zanimivih raziskav, analiz o svetovnih oskrbovalnih verigah v prvi polovici leta ter trendih za v naprej:

Viri: