Novice

Od kaosa do konkurenčne prednosti

4.10.2025

Kako je Epilog pomagal El Corte Inglésu preoblikovati dostavo na zadnjem kilometru. 

 

Na drugem Digitalnem Masterclassu: Rešitve v praksi, je Boštjan Šušteršič iz podjetja Epilog predstavil študijo primera iz Španije, kjer je njihova rešitev za upravljanje dostave (Delivery Management) pomagala enemu največjih evropskih trgovcev – El Corte Inglés – preoblikovati logistiko zadnjega kilometra.

 

Začetek zgodbe: frustracija kot izhodišče

Predavanje se je začelo z vpogledom v izkušnjo spletnega kupca – od klika na izdelek do trenutka, ko paket (ne) prispe ob dogovorjenem času. "Vsakič, ko paket ne prispe ob obljubljenem terminu, podjetje izgublja – prihodke, zaupanje in konkurenčnost," je poudaril Boštjan. Ta preprost scenarij razkriva kompleksnost, ki se skriva v ozadju: od kapacitet vozil, pripravljenosti skladišča, do usklajevanja časovnih oken in prometnih razmer.

 

Izzivi sodobne e-commerce logistike

Po pandemiji se je spletna prodaja eksplozivno razmahnila. Kupci danes pričakujejo hitro in točno dostavo, medtem ko se podjetja soočajo s pomanjkanjem voznikov, omejenimi kapacitetami in nepovezanimi IT sistemi. Povratna logistika, še posebej v modni industriji, dodatno obremenjuje procese in povečuje stroške. Zadnji kilometer dostave je postal najdražji in najbolj občutljiv del celotne verige.

 

Študija primera: Madrid kot pilotni projekt

Epilog je v Madridu vzpostavil pilotni projekt za El Corte Inglés, ki ima več kot 17 milijonov aktivnih uporabnikov in skoraj 2 milijardi evrov prometa iz e-commerce. Pred začetkom projekta je bila dostava organizirana ročno – vozniki so sami izbirali vrstni red dostav, skladišče je blago pripravljalo prezgodaj ali prepozno, podatki o dostavi pa so bili nepregledni. Uprava podjetja je jasno izrazila bolečino: izgubljene stranke, neizkoriščene kapacitete in nepredvidljivi procesi.

 

Rešitev: Delivery Management kot orkestrator

Epilogova rešitev je v projekt vnesla red in predvidljivost. Temelji na štirih modulih: predikcija in planiranje, optimizacija poti, operativna podpora ter analitika. "Delivery Management je možgani sistema – povezuje ljudi, podatke in tehnologijo v enoten tok od klika na spletni strani do zvonca na vratih," je slikovito opisal Šušteršič.

Sistem razdeli dostavno področje, izračuna realne kapacitete, načrtuje optimalne poti in omogoča sprotno replaniranje v primeru motenj. Vozniki uporabljajo mobilno aplikacijo, ki omogoča sledenje v realnem času, medtem ko transportni menedžerji spremljajo KPI-je na personaliziranih nadzornih ploščah.

 

Rezultati, ki govorijo zase

Po implementaciji rešitve v Madridu so dosegli:

  • med 90 in 95 % pravočasnih dostav (vključno s predčasnimi, ki se ne štejejo kot uspešne),
  • povečanje kapacitet iz 700 na 2200 naročil dnevno,
  • znižanje operativnih stroškov za 10–15 %,
  • boljšo izrabo voznega parka in avtomatiziranega skladišča,
  • popolno transparentnost procesov in možnost simulacij poslovnih pravil.

 

"Naše potovanje je potekalo od kaosa do orkestracije, ki vodi v predvidljivost, učinkovitost in zadovoljstvo naročnikov. Rezultat je harmonija, ki jo kupec prepozna kot zaupanje," je zaključil Boštjan.

 

Video

Transformacija last mile procesa | Epilog v Digitalnem Masterclassu