4.10.2025
Kako je Epilog pomagal El Corte Inglésu preoblikovati dostavo na zadnjem kilometru.
Na drugem Digitalnem Masterclassu: Rešitve v praksi, je Boštjan Šušteršič iz podjetja Epilog predstavil študijo primera iz Španije, kjer je njihova rešitev za upravljanje dostave (Delivery Management) pomagala enemu največjih evropskih trgovcev – El Corte Inglés – preoblikovati logistiko zadnjega kilometra.
Predavanje se je začelo z vpogledom v izkušnjo spletnega kupca – od klika na izdelek do trenutka, ko paket (ne) prispe ob dogovorjenem času. "Vsakič, ko paket ne prispe ob obljubljenem terminu, podjetje izgublja – prihodke, zaupanje in konkurenčnost," je poudaril Boštjan. Ta preprost scenarij razkriva kompleksnost, ki se skriva v ozadju: od kapacitet vozil, pripravljenosti skladišča, do usklajevanja časovnih oken in prometnih razmer.
Po pandemiji se je spletna prodaja eksplozivno razmahnila. Kupci danes pričakujejo hitro in točno dostavo, medtem ko se podjetja soočajo s pomanjkanjem voznikov, omejenimi kapacitetami in nepovezanimi IT sistemi. Povratna logistika, še posebej v modni industriji, dodatno obremenjuje procese in povečuje stroške. Zadnji kilometer dostave je postal najdražji in najbolj občutljiv del celotne verige.
Epilog je v Madridu vzpostavil pilotni projekt za El Corte Inglés, ki ima več kot 17 milijonov aktivnih uporabnikov in skoraj 2 milijardi evrov prometa iz e-commerce. Pred začetkom projekta je bila dostava organizirana ročno – vozniki so sami izbirali vrstni red dostav, skladišče je blago pripravljalo prezgodaj ali prepozno, podatki o dostavi pa so bili nepregledni. Uprava podjetja je jasno izrazila bolečino: izgubljene stranke, neizkoriščene kapacitete in nepredvidljivi procesi.
Epilogova rešitev je v projekt vnesla red in predvidljivost. Temelji na štirih modulih: predikcija in planiranje, optimizacija poti, operativna podpora ter analitika. "Delivery Management je možgani sistema – povezuje ljudi, podatke in tehnologijo v enoten tok od klika na spletni strani do zvonca na vratih," je slikovito opisal Šušteršič.
Sistem razdeli dostavno področje, izračuna realne kapacitete, načrtuje optimalne poti in omogoča sprotno replaniranje v primeru motenj. Vozniki uporabljajo mobilno aplikacijo, ki omogoča sledenje v realnem času, medtem ko transportni menedžerji spremljajo KPI-je na personaliziranih nadzornih ploščah.
Po implementaciji rešitve v Madridu so dosegli:
"Naše potovanje je potekalo od kaosa do orkestracije, ki vodi v predvidljivost, učinkovitost in zadovoljstvo naročnikov. Rezultat je harmonija, ki jo kupec prepozna kot zaupanje," je zaključil Boštjan.