Novice

Med 50.000 obiskovalci sejma LogiMat 2022 tudi naši člani

6.6.2022

Po dveh letih premora, letos LogiMat ponovno v živo. Z našimi člani smo se v Stuttgart odpravili 1. junija 2022.

Pametno – trajnostno – varno. To je bila osrednja tema vodilnega mednarodnega sejma za intralogistiko LogiMat 2022, ki je potekal od 31. maja do 2. junija 2022 v Stuttgartu. Po dveh letih e-izvedbe (zaradi pandemije Covid-19) je sejem letos ponovno potekal v živo in dokazal, da gre za enega izmed največjih in najpomembnejših sejmov s področja logistike, upravljanja procesov in industrije 4.0/5.0 v Evropi. Sejem je odličen uvid v novosti in trende z omenjenih področij, zato ogled sejma že tradicionalno za svoje člane organiziramo tudi v Združenju. Organiziramo avtobus, ki je za člane brezplačen. Če je le možnost, prek razstavljavcev zagotovimo tudi kakšno brezplačno vstopnico. Letos se je na pot proti Stuttgartu z nami odpravilo 20 udeležencev.

Če za ogled sejma nimate na voljo dva dni in vam je vožnja v obe smeri v enem dnevu prenaporna, izkoristite priložnost in se nam prihodnje leto (ponovno) pridružite. Sejem bo potekal od 25. do 27. aprila 2023.

V 10 minutah na sejem vstopilo rekordnih 3.000 obiskovalcev

Na več kot 125.000 m2 razstavnih površin v 10 razstavnih halah se je letos predstavilo 1.571 razstavljavcev (+13,5 % glede na leto 2019 in +22,8% glede na leto 2016) iz 39 držav, tudi iz Slovenije. Prvič se je predstavilo kar 393 razstavljavcev. Sejem si je ogledalo 50.000 obiskovalcev, ki so v drugem dnevu sejma postavili tudi rekord na vstopnih točkah – v 10 min je na sejem vstopilo kar 3.000 obiskovalcev.

Predstavljene so bile številne rešitve s področij:

  • tehnologije skladiščenja in manipuliranja z blagom,
  • nakladalne oprema, dvigala in oprema za požarno varnost,
  • opreme za varnost pri nakladu,
  • tekoči trakovi, baterije in oprema za upravljanje z baterijami,
  • viličarji in pomožna oprema,
  • skladiščno-transportni informacijski sistemi (WMS/TMS),
  • sistemi za komisioniranje,
  • sistemi za simuliranje,
  • sistemi za upravljanje z voznim parkom,
  • AGV in robotika,
  • pakiranje in pakirne tehnologije ter označevanje, identifikacija in RFID / AUTO-ID,
  • pametne rešitve za pakiranje in shranjevanje,
  • itd.

Trendi, ki smo jih opazili

  • Koboti
    Zaradi omejitev teže pri dvigu (18 in 25 kg) je želja preseči 30 kg. Opazno je tudi ločevanje glede na potrebe med robiti in koboti. Koboti za »počasnejše operacije« v sodelovanju s človekom, medtem, ko smer razvoja robotov ostaja enaka: nadomestiti ročno delo in »hitrejše operacije«. Zaznati je trend večjega povpraševanja po robotih kot kobotih. Razvoj kobotov poteka tudi v smer sodelovanja z AGV; ko kobota potrebujemo na delovnem mestu št.1, ga AGV dostavi, in ko je potreben drugje, ga AGV odpelje in dostavi na želeno mesto.

  • Autonomous Guided Vehicle (AGV)
    Razvoj AGV poteka v smeri povečevanja nosilnosti in hkrati nižanja lastne višine AGV ter zmanjševanja dimenzij AGV, kjer je to mogoče. Ob tem razvoj sledi viziji »smart production«, kjer je cilj integracije AGV z napravami v proizvodnji in stalna samostojna komunikacija med njimi.

  • Etiketiranje in identifikacija
    Razvoj na področju etiketiranja in identifikacije poteka v smeri dinamičnega etiketiranja ter prostoročne identifikacije. Na sejmu je bila poudarjena tehnologija RFID, kot nosilec prihodnjega razvoja etiketiranja in identifikacije. Zasledili smo tudi t.i. RTLS/ SNAP stropni čitalnik, ki deluje na osnovi RFID tehnologije in spremlja lokacije izdelkov bodisi v skladišču ali trgovini. Prihodnji razvoj v trgovini pa bo narekoval t.i. e-paper tag.

  • Sistemi za upravljanje s transportom (Transport Management System – TMS)
    Razvoj sistemov TMS sledi viziji digitalizacije procesov in zmanjševanja uporabe papirne dokumentacije. Ponudniki tovrstne opreme pozornost posvečajo tudi kazalniku ETA (Estimated Time of Arrival) ter različnim alarmnim sistemom s ciljem preprečevanja napak (npr. opozorilo, če tovorno vozilo ni ustrezno za prevoz nevarnega blaga; opozorilo, če na tovornem vozilu ni več razpoložljivega prostora itd.

  • Sistemi za upravljanje skladišč (Warehouse Management System - WMS)
    Razvoj sledi viziji integracije in povezovanja WMS, TMS ter ERP sistemov, ki omogoča informacije v realnem času, analitiko, transparentnost in sledljivost v oskrbni verigi, dostopnost in vidnost podatkov na različnih mobilnih napravah z različno velikostjo ekranov itd. Uporablja se tudi umetna inteligenca, s katero WMS lahko predvidi prihodnje potrebe.

  • Sistemi glasovnega vodenja
    Predstavljeni so bili jopiči, ki omogočajo glasovno vodenje in več jezikovno prepoznavo hkrati. Tako lahko podajajo informacije prilagojene jeziku uporabnika.

  • Sistemi Pick by Light
    Prikazane so bile nekatere manjše rešitve, ki se povečajo preprečevanju napak in hitrejšemu procesu uvajanja.

  • Dvigala
    Nove rešitve s pomočjo senzorike preprečujejo napake operaterjev in morebitne nesreče. Kjer je možno, se dvigala nastavlja in spremlja preko mobilnih naprav. Poudarjen je bil tudi vidik ergonomije.

 

Včasih so rekli, da če nekaj nisi videl na LogiMatu, potem ne obstaja. Časi se spreminjajo. Razvoj je hiter. Zato si tega ravno ne upamo več trditi. Upamo pa si trditi, da je sejem vreden ogleda. Še posebej v naši družbi.

 

Podrobnejša reportažo s sejma je bila objavljena tudi v prilogi revije Transport - Logistika Magazin. >>>

 

Fotogalerija